S T A T I O N

LOGIN

Inforuum

Eesti inforuumi kriitiliste teemade radar

Eesti inforuumi kriitiliste teemade radar toob igakuiselt välja inimeste ja ettevõtete kindlustunnet enim mõjutavad indikaatorid kogu meediaruumist. Radar sisaldab ülevaadet teemadest, mis defineerivad  kogu Eesti ühiskonda. Kriitiliste teemade avalik radar piirneb igakuiselt orienteeruvalt 10 teemaga, mida BMMG | Station analüütikud kõige olulisemana näevad.

Edu sõjarinnetel tõstatas küsimusi põgenike saatuse kohta.

Majanduslik ebakindlus jätkab meediamaastikul domineerimist. Kuigi hinnatõusu ja sellega tugevalt seotud energiakandjate hindade kajastuste üldarvud näitasid oktoobris kuude võrdluses langustrendi, siis, vaadates kajastuste sisulist poolt, on majandusega seotud teemad muutumas üha kriitilisemaks. Nii on avalikus inforuumis üha rohkem teateid töötajate koondamisest ja äritegevuse saneerimisest.

Kriitiliste teemade radaril kindlat teist kohta hoidva sõja temaatika kajastamine näitas samuti langustrendi, kuid temaatikas on näha märgilist muutust. Nimelt sõjapõgenikega seotud kajastuste arv on alates augustist igakuiselt saja kajastuse võrra kasvanud.

Ühelt poolt on sõjapõgenikega seotud kajastuste hulka kasvatanud head uudised Ukraina rinnetelt, kus Ukraina väed on vabastanud üha rohkem Vene vägede käes olnud maa-alasid. Teisalt paneb Ukraina sõjaväe edu küsima, kas Eestis sõja eest varju otsivad põgenikud peaksid hakkama koju pöörduma. Eriti arvestades, et kuust kuusse süvenev majanduskriis on hakanud sööma ära töökohtasid.

Seejuures võib sõjapõgenike teema kajastamist võimendada ka talve tulek, mille eel on Eesti julgeolekuametid hoiatanud hoopis suureneva Ukraina põgenike voo eest.

Novembris ja detsembris hakkavad meediaruumis kindlasti rohkem tooni andma lähenevad valimised, millega seotud kajastusmahud saavutavad kulminatsiooni järgmise aasta esimesel kahel kuul. Arvestades pinevat väliskeskkonda, saab valimiste üheks peateemaks kindlasti julgeoleku- ja välispoliitika. Seda eriti valitsust juhtiva Reformierakonna programmis.

Opositsioon ja ka Reformierakonna valitsuspartnerid soovivad aga tuua kampaaniadebati kodustele sotsiaal- ning majanduspoliitilistele teemadele. See tähendab, et kui tööhõivet ja sissetulekuid puudutavad kajastused tõusevad radari teemade pingereas esiviiskusse, siis on suutnud Reformierakond enda agenda rohkem viia meediaruumi. Teisalt, kui järgnevatel kuudel jäävad kajastustrendid suuresti samaks, siis on koalitsiooni liider suutnud säilitada neile soodsa julgeolekukeskse meediafooni. Kokkuvõttes on aga selge, et suures pildis kampaaniad uusi kriitilisi teemasid radarile tõenäoliselt ei too, vaid pigem kinnistavad praegust majandus- ja julgeolekukriisikeskset meediafooni.

Koostame detailsemaid analüütilisi ülevaateid!

Võta meiega ühendust
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound